Info

Uwaga! Dzieci z domów dziecka i zakładów opiekuńczych, dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością oraz dzieci pozostające w trudnej sytuacji materialnej uczestniczą w wydarzeniu bez ponoszenia opłat! Rodziców lub opiekunów prosimy o wcześniejszy kontakt w tej sprawie: kontakt@startupkids.pl

W lutym br. odbędzie się już czwarta edycja Startup Weekend Kids w Polsce.

Warsztaty Startup Weekend Kids rozpoczynają się w piątek i trwają do niedzieli. Ich głównym celem jest inspiracja młodzieży do realizowania ich pomysłów, zaszczepienie ducha przedsiębiorczości oraz pokazanie korzyści, jakie dają kompetencje twarde – cyfrowe, takie jak programowanie, czy projektowanie graficzne oraz miękkie, czyli biznesowe. Inspirować mają dorośli eksperci ze wspomnianych dziedzin, którzy poświęcają cały weekend na to, aby wspólnie z nastolatkami stworzyć projekty społeczne lub biznesowe.

Warsztaty rozpoczynają się w piątek od krótkich warsztatów przygotowujących nastolatków do pracy nad własnymi projektami, które będą realizowali przez sobotę i niedzielę. Rejestracja rozpoczyna się o godz. 16:00, a oficjalny start o godzinie 17:00. W piątek warsztaty kończą się o godz. 21.

W sobotę zaczynamy o godz. 10:00 od prezentacji gości i mentorów. Następnie każde z dzieci, które chce podzielić się swoim pomysłem, będzie miało na to 1 minutę. Po prezentacjach wszyscy uczestnicy warsztatów będą głosowali na pomysły, które im się najbardziej podobały. Każda osoba będzie miała do dyspozycji dwa głosy. Dziesięć projektów, które uzyskały największą liczbę głosów będzie realizowanych podczas warsztatów.

Po wyborze dziesięciu pomysłów z największą liczbą głosów ich twórcy zaczynają rekrutację zespołów z pozostałych uczestników. Każdy zespół powinien składać się z 4-6 nastolatków. Kiedy młodzież stworzy już zespoły, zostaną do nich przydzieleni dorośli eksperci. Po uformowaniu zespołów wszyscy przygotowują plan działań i ustalają między sobą podział zadań, które umieszczane są na tablicach kanban.

Uczestnicy rozpoczynają realizację projektów ścieżką wytyczoną przez organizatorów wydarzenia. Każdy etap jest wprowadzany przez 10-15 minutową prezentację, a następnie nastolatki realizują przedstawione zadania, m.in. przygotowują badanie rynku i potrzeb odbiorców, do których skierowane są ich pomysły.

W międzyczasie mentorzy przemieszczają się pomiędzy projektami wypytując i doradzając na podstawie swojej wiedzy i doświadczeń. Do lunchu, który przewidziano na godz. 14:00 ,zespoły powinny przeprowadzić badanie rynku wśród potencjalnych klientów, ustalić kto jest konkurencją i jakie ma silne i słabe strony, uzgodnić jak ma wyglądać prototyp.

Po lunchu warsztaty będą odbywały się w takim samym trybie jak wcześniej – kolejne etapy zostaną wprowadzone krótkimi prezentacjami, po których młodzież będzie realizować konkretne zadania związane z projektami, m.in. opracują Business Model Canvas, zbudują landing page, przygotują prototyp i prezentacje końcowe. W sobotę warsztaty kończą się o godzinie 18:00.

W niedzielę zaczynamy śniadaniem o godz. 10:00. Ten dzień zespoły powinny poświęcić na dopracowanie prototypu, strony sprzedażowej oraz prezentacji finałowej. Po lunchu, o godz. 14:30 każdy zespół przynosi do organizatorów gotową prezentację do testów technicznych. O godzinie 16:00 rozpoczynają się finałowe prezentacje. Finałową prezentację mogą wygłaszać tylko dzieci, pojedynczo lub grupowo. Po każdej prezentacji sędziowie będą mieli 3 minuty na zadawanie pytań dotyczących projektów. Odpowiedzi na pytania mogą udzielać tylko dzieci. Dopuszczalne jest przy udzielaniu odpowiedzi zasięgnięcie porady w zespole, także u dorosłych ekspertów. Osoba prezentująca będzie mogła skorzystać z tej opcji tylko raz. Na konsultacje będzie miała 30 sekund.

Po finałowych prezentacjach sędziowie udają się na naradę, aby uzgodnić wyniki finałowych prezentacji. Po ogłoszeniu wyników organizatorzy rozdadzą dyplomy i okolicznościowe nagrody. Warsztaty kończą się o godzinie 18:00.

Założeniem 4. edycji Startup Weekend Kids jest opracowanie przez każdy zespół przynajmniej pojedynczej strony sprzedażowej ich projektu. Powinni na niej przedstawić m.in. wizualizację produktu lub usługi, opis jak działa i do kogo jest skierowany, jakie korzyści daje użytkownikom, jaki jest koszt nabycia.

Warsztaty Startup Weekend Kids organizowane są przez Fundację „Pierwsze Miejsca Są Zawsze Wolne”, Krakowski Park Technologiczny, WebTango.pl oraz grono niezależnych wolontariuszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *