Dla ekspertów, wolontariuszy i organizatorów

Info dla ekspertów, wolontariuszy, organizatorów SWK

 

Przebieg wydarzenia:

Opis tutaj

Co chcemy osiągnąć na SWKids :

– zachęcić dzieci do podążania za ich pomysłami, zainteresowaniami, marzeniami, pobudzić do działania i aktywności w innych obszarach niż tylko szkoła, rozrywka czy pozaszkolne zajęcia dodatkowe, przekonać, że warto podejmować wyzwania i korzystać z okazji pojawiających się co dnia,

– nauczyć weryfikować pomysły,

– udowodnimy, że współpraca z dorosłymi jest możliwa i może być bardzo fajna,

– zainspirować do nauki programowania, grafiki, prezentowania, kompetencji miękkich (biznesowych),

– pokazać na ich własnej skórze, jak dużo można osiągnąć współpracując;

– rozbudzić ducha przedsiębiorczości,

– nauczyć podstawowych pojęć biznesowych, jak BMC, SWOT, CVP, MVP przez praktyczne działania,

– nauczyć podstaw tworzenia prezentacji i pitchowania,

– nauczyć wykorzystania kilku przydatnych narzędzi i działań online, jak np. z canva.com, monitoringu, landing page’y, wordpressa.

Czego nie osiągniemy:

– nie nauczymy programować

– nie nauczymy tworzyć grafiki

– nie zmienimy trwale niektórych postaw (ale zasiejemy ziarenko)

– nie zmienimy strachliwej myszki w odważnego tygrysa (ale przez partnerskie relacje z dorosłymi dodamy odrobinę więcej pewności siebie)

Jak współpracować z dziećmi:

– partnerstwo: wszyscy jesteśmy równi, niezależnie od wieku, doświadczenia i statusu

– dorosły jest latarnią (nie podawaj gotowych rozwiązań na tacy, naprowadzaj zadając od czasu do czasu pytania, niczym rozbłyski latarni w ciemności),

– pozwól sobą zarządzać (naprowadzając delikatnie na właściwe decyzje, kiedy dzieci będą popełniały zbyt wiele błędów i czas będzie zbyt szybko umykał),

– pozwól popełniać błędy i pomóżcie wyciągnąć z nich wnioski,

– ustal wspólnie plan działań i czas, jaki powinno wam zająć każde zadanie

– podziel zadania między siebie, tak aby każde dziecko miało szansę uczestniczyć w każdym etapie realizacji projektu,

– skup się na jednej rzeczy w projekcie i ją wspólnie do końca zrealizujcie. Ten startup nie musi mieć ani większego sensu, ani być innowacyjny, unikalny. Liczy się efekt współpracy oraz efekt końcowy, to że coś zostało wykonane od zera do prototypu. Nie szukajcie długo pomysłu na realizację projektu, nie ulegajcie zbytnio mentorom, nie szukajcie najlepszego rozwiązania, bo możecie stracić zbyt dużo czasu na poszukiwania, a ważniejsze jest aby dzieciaki przeszły wszystkie etapy warsztatów i aktywnie w nich uczestniczyły,

Co warto wiedzieć – przydatne info i linki:

https://www.slideshare.net/ksyksy/howto-startup-weekend

Metoda kanban

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kanban

Opracujcie plan działań i zróbcie listę rzeczy do zrobienia. Otrzymacie duży arkusz podzielony na 3 kolumny: „Do zrobienia”, „W trakcie”, „Zrobione” oraz żółte karteczki, na których napiszcie wszystkie zadania do wykonania – jedno zadanie na jednej kartce. Przyklejcie te karteczki w kolumnie „Do zrobienia”. Ustalcie, że jedna osoba może robić jednocześnie nie więcej niż 1 zdanie. Osoba, która wykonuje dane zadanie przekleja karteczkę z tym zdaniem z pierwszej kolumny do drugiej – „W trakcie” i dopisuje na niej swoje imię. Po wykonaniu zadania przekleja tę karteczkę do kolumny trzeciej – „Zrobione”. Wtedy dopiero może zająć się kolejnym zadaniem.

Business Model Canvas

http://www.alexandercowan.com/business-model-canvas-templates/

https://www.youtube.com/watch?v=iU89u0PXGIc – Pizzeria Dominium

https://www.youtube.com/watch?v=koG6HR6HmO0 – Facebook

https://www.youtube.com/watch?v=RHKSgzsQb1I – Buty

Analiza SWOT

Skupcie się przede wszystkim na analizie mocnych i słabych stron konkurencji, aby znaleźć szanse dla waszego projektu

Customer Value Proposition

https://www.linkedin.com/pulse/20140322041954-45509708-5-keys-to-a-customer-value-proposition

https://conversionxl.com/value-proposition-examples-how-to-create/

http://bucki.pro/value-proposition-wszystko-ma-swoja-cene/

Wywiady z potencjalnymi klientami:

https://startupakademia.pl/2015/10/26/jak-robic-wywiady-z-potencjalnymi-klientami/

Minimum Viable Product (MVP)

http://szlachtastartupuje.pl/mvp-minimum-viable-product/

http://szlachtastartupuje.pl/na-poczatku-postaw-na-minimalizm-czyli-mvp/

http://mamstartup.pl/poradnik-startupowca/6119/jak-wdrozyc-metodyke-design-thinking

Finałowy pitch kilka prostych zasad

https://www.youtube.com/watch?v=sHY7TdnWFuQ

https://www.youtube.com/watch?v=2Hm3WS2IL8At

https://www.youtube.com/watch?v=Qr4uZrvIO90

http://prezentacje.edu.pl/prezentacje/strony/zasady.html

http://szlachtastartupuje.pl/jak-przygotowac-prezentacje-o-produkcie-pitch-pitch-pitch/

http://storytelling.com.pl/nienawidze-prezentacji-jak-zyskac-pewnosc-siebie/

Wiele przydatnych informacji, narzędzi oraz materiałów znajdziecie na stronie (po angielsku)

http://startupweekend.org/attendees/resources

https://www.canva.com/

https://www.invisionapp.com/